Cum să fii un veterinar mai bun

Cu siguranţă te-ai intrebat de multe ori ce poţi face pentru a fi un veterinar mai bun. Păi

Cu siguranţă te-ai intrebat de multe ori ce poţi face pentru a fi un veterinar mai bun. Păi să îţi zic drept… multe!

Cel mai important este că atunci când vrei să adopţi o schimbare, să fii conştient de faptul că eficienţa acestei actiuni va fi trecută prin doua filtre. Perseverenţă şi timp.

make-it-better-2

Aceeaşi metodă se aplică şi la un nivel mai mare, de echipă. Dacă urmareşti o schimbare la nivel de grup, aceleaşi principii trebuie cultivate şi aceleaşi filtre primează.

Ţi-am pregătit câteva ponturi de pus în practică. Sunt simple, dar eficiente.

1. Nu spune niciodată nu.

Exact. Ideea asta este miza succesului şi cheia fidelizării clienţilor. Duduie clinica de pacienţi, nicio problemă. Poti comunica cu clientii direct in sala de asteptare. Si de ce nu, poti oferi consultatii chiar si acolo! Atata timp cat situatia permite, poti actiona in acest fel.

Nu refuza un client inainte de a discuta cu el. Poarta un dialog cu el si afla despre ce este vorba, inainte de a actiona in necunostinta de cauza.

2. Impresionează mereu.

Pentru a face asta, chiar nu trebuie sa faci pe interesantul. Sunt cateva sugestii simple si de bun simt, care vor impresiona pozitiv si de fiecare data.

  • Fii intotdeauna politicos cu clientii tai.
  • Dialogheaza despre chestiuni de rutina. De exemplu, despre vreme sau despre trafic.
  • Instaleaza in sala de asteptare un automat de cafea si ceai.
  • Pune la indemana clientilor tai in sala de asteptare, reviste de specialitate si brosuri informative.
  • Da o mana de ajutor ori de cate ori cere situatia. De exemplu, daca afara ploua si iti vezi clientul iesind din masina fara umbrela, iesi in intampinare lui cu o umbrela. Sau daca acesta cumpara din pet-shop un sac cu hrana pentru animale, ajuta-l sa transporte sacul pana la masina.
  • Trimite felicitari de Pasti, Craciun, de aniversare sau de insanatosire.

3. Lasă personalul medical să îşi facă treaba.

Nu neaparat pentru ca sunt platiti pentru asta, ci pentru faptul ca fiecare trebuie sa isi puna in practica skill-urile medicale, zi de zi. In plus, lasandu-i sa isi faca datoria, le cresti increderea si le oferi respect.

4. Pune la bătaie un game plan înainte de a începe ziua.

Pentru un start perfect al zilei de munca, incepe cu un plan de bataie. Incurajeaza-ti echipa sa comunice, sa fie spontana si responsabila. Pune accent pe organizare, ca treburile sa mearga unse.

5. Adoptă o atitudine de mentor.

Un medic veterinar care conduce un cabinet veterinar, clinica veterinara sau spital veterinar, trebuie sa se ridice mult peste rangul de patron. Trebuie sa fii acolo pentru a-i motiva si incuraja.

Sustine-le rolul pe care il au in echipa. Ajuta-i sa isi consolideze pozitiile. Complimenteaza-i pentru reusite.

6. Clienţii nu sunt doar clienţi, iar echipa nu este doar o echipă.

Absolut. Si subliniez puternic importanta acestui aspect.

Trateaza-ti clientii ca pe cei mai buni prieteni si interactioneaza cu echipa ta ca si cu propria familie. Punand pret pe latura sociala si fiind omenos, nu ai decat de castigat.

7. Fă un compliment, nu critica.

Daca pana in momentul de fata ti-ai exprimat doar nemultumirile fata de actiunile echipei, afla ca trebuie sa schimbi directia. Poti incepe prin a le arata cum se face corect un lucru si prin a-i ghida catre reusita unei manevre corecte.

Un compliment valoreaza de o mie de ori mai mult decat o critica. Insufla-le incredere de fiecare data.

8. Trimite câteva rânduri proprietarului, în semn de regret după decesul animalului.

Daca acest lucru nu este posibil pe segmentul medical uman, noi putem sa folosim aceasta portita. Proprietarii vor doar sa stie ca animalul lor de companie nu a fost uitat, ca el a contat si ca pentru noi a insemnat ceva. Omeneste, da?

Cateva randuri in care sa ne exprimam regretul, pot aduce o mica bucurie unui proprietar indurerat.

9. Apreciază toţi oamenii cu care intrii în contact.

Intotdeauna voi crede ca multe lucruri bune se nasc din omenie. Asadar, fii bun cu toata lumea, in fiecare zi! Apreciaza-i pe toti care iti trec pragul clinicii. Chiar si distribuitorii de medicamente sau de hrana pentru animale, merita sa fie apreciati mai mult.

Lanseaza chiar astazi o invitatie la o cafea si cunoaste-i mai bine!

10. Cunoasteţi limitele.

Exact. Tine-ti nasul doar in oala care stii sa gatesti mai bine. Prin urmare, daca nu esti performant intr-o anumita arie medicala, roaga-ti colegul sau colega care stie sa se descurce excelent. Daca te tii batos, o sa ai doar de pierdut.

11. Oferă doar ce este mai bun.

Intotdeauna!

  • Comunica cu stafful si educa-i in privinta planurilor de tratament, pentru a nu pune clientul in situatia de a alege cel mai ieftin plan de tratament.
  • Investeste in look-ul online si offline al cabinetului veterinar.
  • Ofera clientilor planuri variate de fidelitate.
  • Pune-le la dispozitie bonusuri.

12. Pregăteşte-i pentru a fi performanţi pe cont propriu.

Cel mai istet dar si frumos lucru pe care trebuie sa il ai in vizor, este sa construiesti o echipa puternica, increzatoare in sine si performanta in absenta ta. Cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci la inceput, este sa construiesti o fundatie solida, bazata pe principii profesionale si etice bine inradacinate.

Tine minte, filtrele cele mai importante in reusita oricarei schimbari sunt Perseverenţa si Timpul.

 

credit image ufunk.net